• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73288
+
-

رونمایی از کتاب دست‌ساز نقاش شیرازی

فرهنگ
رونمایی از کتاب دست‌ساز نقاش شیرازی

مجموعه‌ای از آثار جدید و قدیمی هنرمند نقاش «فرح اصولی» در قالب کتابی دست‌ساز شامگاه جمعه با عنوان «مه و خورشید» تنها در ۳۰ نسخه در نگارخانه سروناز شیراز رونمایی شد.

 به گزارش ایرنا، فرح اصولی از نقاشان بنامی است که سبک نقاشی‌هایش ترکیبی از نقاشی مدرن و مینیاتور ایرانی است. مضمون کارهای او را عمدتاً مسائل اجتماعی زنان، اشعار و ادبیات فارسی و تاریخ هنر ایران و جهان تشکیل می‌دهد. 

برخی آثار او در موزه متروپولیتن نیویورک، موزه هنر مدرن لس‌ آنجلس و مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود. کتاب چاپ دستی فرح اصولی به شیوه سیلک اسکرین توسط «مسعود جزنی» و «حسین اترشی» روی کاغذهای دست‌ساز چاپ‌ شده است.

از ویژگی‌های این آثار استفاده از چهار رنگ و امضای هنرمند در هر صفحه از کتاب است. افزون بر این، ۳۰ اثر اصولی که ۱۲ اثر ویژه انتشار در این کتاب طراحی شده است نیز بر دیوارهای گالری آویخته شد. 
طرح‌های مدادی و ساده که بر روی مقوا یا کاغذهای نازک و شفاف کشیده شده‌اند، در ادامه همان نگاهی هستند که اصولی در طول سال‌ها به نگارگری ایرانی داشته است.

بخش دیگری از این نمایشگاه به نمایش تابلوهایی اختصاص دارد که برگرفته از آثار قدیمی فرح اصولی هستند. ۱۲ تابلو که در فاصله سال‌های ۶۲ تا ۶۷ توسط این هنرمند نقاشی شده بودند، حال به عنوان یک نسخه چاپی با امضای هنرمند بار دیگر احیا شده است.

 هر یک از این آثار در ۷ نسخه ارائه شده‌اند تا علاقه‌مندان به آثار اصولی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. نمایشگاه آثار فرح اصولی تا جمعه اول شهریور در نگارخانه سروناز شیراز برپاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید